דוד שמש ודוד חשמל– השיטה המוכרת והידועה

אתם בטח לא מבלים הרבה זמן בחשיבה על דוד המים שלכם, וזה דבר שהוא לאו דווקא שלילי. כל עוד זה מייצר לכם מים חמים באמת שאין הרבה מה לעשות. אבל, אתם אמורים לפחות להבין באופן הבסיסי של המערכת ואילו אפשרויות יש לך כאשר התנור זקוק להחלפה.

ישנם ארבעה סוגים בסיסיים של מחממי מים שנועדים למגורים: 

  • סוג מיכל
  • היברידי
  • נטול מיכל 
  • ונקודת שימוש

תנורי חימום מסוג טנקים הם ללא ספק הסוג הפופולרי ביותר, אך מחממי מים ללא טנקים גדלים באופן אקספוננציאלי מדי שנה. דגמים היברידיים הם חדשים יחסית, אך כדאי לשקול אם אתם מחפשים יעילות אנרגיה מרבית. תנורי נקודה לשימוש הם אידיאליים להעברת מים חמים במהירות לברזים ומכשירים הממוקמים הרחק מהדוד הראשי של הבית.

אז כמה זה צריך לעלות? 

לטענת המקצוענים, העלויות בפועל להתקנת דוד מים חמים חדש, בין אם מדובר ביחידה קונבנציונלית ובין אם מדובר בדוד מים חסר אנרגיה חסר אנרגיה, משתנים מאוד. העלות תלויה בסוג ההתקנה וזה ייחודי לכל פרויקט, ומומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע קודם לגבי המחיר לפני שמתקדמים, כדי להבין בדיוק על מה נשלם.

אזהרת סימני כשל דודי שמש

הזדקנות – דוד מים איכותי הגון בדרך כלל יחזיק מעמד לפחות 10 שנים לפני שיהיה צורך להחליפו.

דליפה – כל בעל בית חושש מנזקי דליפת מים, מסיבה טובה. יש להתבונן בסוג דוד שמש שלכם, מאחורי היחידה ומסביב לה. אם אתה רואים מים נוזלים מצינורות כלשהם, דולפים מהמיכל או מתאגדים סביב היחידה, התקשרו לטכנאי ובקשו לבצע בדיקה. הבעיה עשויה להיפתר על ידי הידוק חלק מהחיבורים, התאמת הלחץ או החלפת שסתום.

אספקת מים חלודים או מעוננים – תמרור אזהרה נוסף הוא כאשר המים היוצאים מהברזים אינם צלולים. מרבצי חלודה או ריח מתכתי המגיע עם מים חמים יכולים לאותת על צינורות חלודים או חלודה בתוך דוד המים. אם קורוזיה אוכלת את המתכת מבפנים, דליפות הן בלתי נמנעות.

כמובן שזה עוד מיני סימני אזהרה שמעידים על כשל כאלה ואחרים.

דודי חשמל- הפתרון היעיל?

מה בעצם עושים דודי חשמל ?דודי חשמל משתמשים בחשמל כדלק. במקום שריפת דלק, דודים חשמליים ממירים חשמל לחום כדי לספק הסקה מרכזית ומים חמים ביתיים. דוד חשמלי הוא פתרון אידיאלי עבור נכסים שאינם מחוברים לרשת הגז או לבתים קטנים יותר עם ביקוש נמוך לחימום ומים חמים.

בגרסה הזו נלקחת החשמל מזרם החשמל ומשתמשת בו לחימום אלמנטים בתוך הדוד. מים עוברים על יסודות אלה ומחוממים תוך כדי, לפני שנשאבים למקום בו הם נדרשים באותו אופן כמו כל דוד אחר.

יתרונות :

• פעולה שקטה. מכיוון שיש להם מעט מאוד חלקים נעים ואינם שורפים שום דלק, לא תשמעו זאת בכל פעם שהם מתחילים לחמם מים.

• קל לתחזוקה ולתחזוקה. מכיוון שיש להם מעט מאוד חלקים נעים, הם קלים יחסית, ולכן זולים יותר, לשירות.

• ניתן להתאים אותם בכל מקום. הם לא צריכים ארובה, ולכן אין לך דאגות למצוא קיר חיצוני אם, למשל, אם אתם גרים בדירה. אין גם צורך באחסון דלק כלשהו, כנדרש על ידי חלופות אחרות.

• קומפקטיים. גם בהשוואה לרוב מערכות דוד הגז, גרסאות חשמליות הן קטנות ומסודרות, כך שגם אם אין לכם הרבה מקום פנוי בביתכם, הן עדיין עשויות להיות מותקנות.

• בטוחים יותר. מכיוון שהם לא שורפים שום סוג של דלק מוצק, הם לא מייצרים אדים או גזי בעירה כמו פחמן חד חמצני. אלה מסוכנים ביותר אם הם דולפים מדוד מסורתי ונבנים בבית, אך אין סיכון כזה עם דוד חשמלי.

• אין צורך בתעודת בטיחות שנתית. בעלי בתים שמותקנים בהם דודי גז או נפט חייבים לבדוק אותם מדי שנה ולהנפיק תעודה כדי להוכיח שהם לא פולטים גזים מזיקים. מכיוון שאין פליטות מדוד חשמלי, אין צורך בתעודה, ובא לכך, גם אין צורך בשירות.

• ניתן לקשר אותם למקורות ייצור חשמל ידידותיים לסביבה, כמו פאנלים סולאריים. זה יכול להפחית מאוד את חשבונות החשמל של בעל הבית ולהועיל לאיכות הסביבה מכיוון שהמערכת לא מוציאה מהרשת כמה שיותר חשמל, שנוצר בדרך כלל על ידי תחנות כוח המופעלות על ידי פחם או גז.

כאשר משווים מערכות חימום מים סולאריים, כדאי לקחת בחשבון גם עלויות התקנה ותחזוקה. מערכות מסוימות עשויות לעלות יותר בהתקנה ותחזוקה. התייעצו עם היצרנים / ים ועם קבלן מוסמך בכדי לעזור לאמוד עלויות אלה. עלויות אלה ישתנו בין סוגי המערכת ולעיתים אף מדגם לדגם. תוכלו להיעזר במגוון פיצ'רים המותאמים לבית שיעזרו לכם בחיסכון החשמל מפסק חכם לדוד, לצורך העניין יכול לעשות את העבודה ועוד מגוון רחב של מוצרים ששווה לבדוק ולחפש. זמינים עבורכם בשביל כל שאלה או מענה ☺