יתרונות של הפקת אנרגיה סולרית

בשנים האחרונות הולכת וגדלה המודעות לזיהום סביבתי ולטביעת הרגל הפחמנית של חומרים שונים על כדור הארץ.
בין חיפוש חלופות לפלסטיק, מפעלי מחזור ויצירת חומרי גלם לתעשייה המתכלים ללא השארת עקבות והרעלת הטבע,
נמצא גם תחום האנרגיות המתחדשות. תחום זה מתעסק במציאת פתרונות ליצירת אנרגיה שאינם תלויים בזיהום הסביבה. 

אנרגיות מתחדשות

אנרגיות מתחדשות הוא שם כללי לאנרגיות חלופיות לאנרגיות שאנו מכירים כיום. כיום חשמל מיוצר משריפת פחם שמזהמת את האוויר, פולטת חלקיקים קטנים הנכנסים למערכת הנשימה ומשתמשת במשאבים מתכלים כמו עצים ומכוניות נעות על דלק, העשוי מנפט שנשאב ממעמקי האדמה ונמצא גם הוא בכמות מוגבלת.
צריכת אנרגיה פוגשת אותנו כמעט בכל שלב ביומיום ולכן החיפוש אחר מקורות אנרגיה נוספים מהותי וחשוב כל כך, הן להבטחת ייצור אנרגיה לאורך זמן והן להפחתת הזיהום. 

אנרגיה סולרית

אחד מסוגי האנרגיה המתחדשת הנפוצים הוא האנרגיה הסולרית. סוג זה נפוץ במיוחד להפקת חשמל, כפי שקורה כיום עם דודי שמש סולריים, ואם המדע בתחום ימשיך להתפתח לא רחוק היום בו ניתן יהיה להשתמש באנרגיה סולרית. לסוג זה של אנרגיה מתחדשת ישנם מספר יתרונות ומעט חסרונות, כפי שנפרט מיד. 

מקור אנרגיה בלתי מתכלה

אנרגית השמש, לעומת אנרגיות אחרות המשתמשות בגז, עץ, פחם או נפט, היא אנרגיה בלתי מתכלה. השמש זורחת כל יום וגם אם ישנן עונות בהן היא פחות חזקה ופחות שימושית ליצירת אנרגיה,
ניתן להשתמש בה בשאר השנה ולחסוך זיהום מייצור חשמל באופן חלקי. במדינת ישראל, מדינה ים תיכונית חמה ושמשית ברוב ימות השנה, אנרגיית השמש היא אנרגיה זמינה, זולה וישנם שטחים לא מיושבים רבים היכולים להפוך לחוות קולטי-שמש ולנצל את השמש החמה שלנו בצורה המיטבית.
בנוסף, שימוש באנרגיה סולרית אינו משאיר פסולת, אינו מזהם את הקרקע, לא משאיר שאריות הנסחפות לים ומסכנות את בעלי החיים ולא פולט גזים רעילים לאוויר. 

חיסכון במשאבי קרקע

בשימוש באנרגיה סולרית אין שימוש במשאבי קרקע. במידה והחשמל לשימוש ביתי יופק כולו מאנרגית השמש, לא יהיה שימוש במשאבי קרקע כלל. אלמוג קינן מאתר איוי אנרג'י אומר שאפילו עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי, הנחשבת לצרכנית כבדה יחסית של חשמל תהיה נקודה נקיה ולא מזהמת וכך יחסך גם הזיהום הנוצר משימוש בדלקים שונים בנסיעה במכונית. 

פרנסה

מפעלים, בתים פרטיים, משקים וחוות המתקינים על גגותיהם קולטני אנרגיה סולרית יכולים להשתמש בהם ולחסוך תשלומי חשמל. יתרה מכך- ניתן אף "למכור" את החשמל לחברת החשמל ובכך להרוויח בנוסף להפחתת החשבונות. בנוסף, קולטני השמש מפחיתים את הצורך בקירור הבית בעת העונה החמה. בשימוש באנרגיה סולרית לא רק הפרט מרוויח אלא המדינה כולה- כאשר אנו לא תלויים במדינות בעלות משאבים מתכלים כמו נפט או גז אנו יוצאים לעצמאות כלכלית ולשגשוג של המשק.