מה יכול לעזור לדוד שמש לסנן אבנית

מה יכול לעזור לדוד שמש לסנן אבנית

אם אתם מחפשים אחר מסנן אבנית לדודי שמש, כנראה שפשוט נמאס לכם ממצבים כמו נזילות מהדוד, החלפת צינורות בדוד שמש, תקלות בדודים בעקבות אבנית, קורוזיה ועוד. אין ספק, אבנית בדוד השמש היא ממש לא רצויה, מה שיצריך את הטיפול בה. בואו נבין כיצד. 

מסנן אבנית הוא סוג של פילטר המשומש בדוד שמש. הוא מותקן בד"כ בתחתית הדוד והוא מסנן מים מלוכלכים כשהם זורמים לתוך המערכת. בתעשיות גדולות למשל, משמשים בסוגי פחם פעיל כדי לייצר מסננים איכותיים. אבל כשמדברים על דוד שמש ביתי, יש צורך במסנן אבנית להסרת חלקיקים עדינים של אבנית מהמים, לעיתים ממש מיקרוסקופיים. חלקיקים אלה של אבנית יכולים לסתום את הצינורות ולפגוע בדוד השמש.

מהו מסנן אבנית לדוד שמש?

מסנן אבנית הוא דרך זולה, אך יעילה להסרת חלקיקים מהמים שעלולים להיכנס לביתכם ולהשתלב בזרימת המים שלכם במקלחת. הוא משתלב בצינור הכניסה או היציאה של דוד השמש ועוזר לשמור על תקינות המערכת של הדוד.

מסנן אבנית הוא מכשיר המחובר לדוד השמש ומותקן בתוכו. אמנם מסנן אבנית לא תמיד יכלול בתוכו פחם פעיל במו במסננים תעשייתיים, אבל זה כן יעזור להוריד את הסיכון לפגיעה בדוד השמש. כאשר משתמשים במסנן אבנית, המים מסוננים בצורה מקצועית, מה שמסיר חלקיקי אבק ולכלוך שאחרת היו מצטברים על פני המיכל. מסנן אבנית נועד להסיר זיהומים כמו אבק ולכלוך מהמים, תוך השארת מעט מים מאחור על מנת לשמור על רמת לחץ נאותה. מסנן האבנית יסיר זיהומים כמו סחף, חול, חלודה ואחרים לפני שהם נכנסים למקלחת.

עד כמה פחם פעיל קשור לתהליכי ניקוי וטיהור מים?

פחם פעיל הוא אחד המוצרים היעילים ביותר לסינון מים. ניתן להשתמש בו עבור מתכות כבדות, מזהמים אורגניים, ריחות וחומרים לא רצויים אחרים, טיהור מים וכן הלאה. פחם פעיל הוא מוצר חשוב לסינון מים. יש לו שטח פנים גבוה וסופח רעלים או תרופות שנכנסים לאספקת המים. יש לו תכונות כימיות מסוימות שהופכות אותו ליעיל ביותר בסינון.

פחם פעיל עשוי לספוג חומרים מזהמים נוזליים כגון חנקן נוזלי, מתיל ברומיד מתיל כלוריד, גופרית דו חמצנית נוזלית וכלור נוזלי. באשר לניקוי האבנית מדוד השמש, בדרך כלל אנשי המקצוע ימליצו לכם להשתמש במוצרים הכוללים שילוב של פחם זה. 

כמה יעלה לי לנקות את דוד השמש מאבנית? 

לאחר שהבנו מה הוא פחם פעיל וכיצד מתקשר לטיהור מים, בואו נדבר על עלויות בכיס. באופן כללי, נדרש בין 200 ל -500 ש"ח להחלפת מסנן אבנית. עם זאת, ישנם כמה גורמים המשפיעים על עלות ההחלפה: גודל הדוד, סוג הדוד, מצב תשתיות המין במבנה ועוד. צריכים סיוע נוסף? אנו ממליצים לפנות לטכנאי דודי השמש שלכם כדי לקבל את כל המידע הנדרש לכם.