תהליך התקנת דודי שמש

נוכח משבר האקלים המוביל להתחממות גלובלית משמעותית המורגשת מכל עבר, רבים מוצאים בהתקנת דודי שמש חשיבות יתרה וממהרים לעשות כן. ובכן, התקנת דוד שמש אכן עשויה להפחית מאוד את הוצאותיכם על חשמל, בד בבד עם שיפור השמירה על הסביבה ושימור משאבים. בפסקאות הקרובות נתאר כיצד מתקינים דודי שמש ונעמוד על היתרונות שבכך. 

העריכו את הפוטנציאל הסולארי שלכם

השלב הראשון של תהליך התקנת דודי שמש הוא הערכת מידת הניצול הפוטנציאלית שלכם את אנרגיית השמש. מידת השימושיות של דוד השמש שלכם תלויה ברמת הניצול של אנרגיית השמש.
רמת הניצול מושפעת הן ממידת החשיפה של הלוחות לשמש והן מגודל הלוחות. על מנת להעריך זאת עליכם לבחון האם יש עצים המטילים צל על הלוחות הסולאריים, תוך התחשבות בשעות הצל.
בנוסף, בתים שכנים הגבוהים מהבית שלכם עלולים להסתיר את הלוחות הסולאריים, מה שיפגע בכושר הניצול. בנוסף, יש לתכנן את התקנת הלוחות בהתאם לכיווני השמיים ולחשיפה המרבית בהתאם למסלול השמש. 

שירותי ניקיון 

תחזוקה של דודי שמש כרוכה בניקיון שוטף שלהם. הצטברות של לכלוך ואבנית על קולטי השמש היא הבעיה החמורה ביותר של מערכות דודי שמש, אשר עשויה להוביל אף להשבתה שלהן במקרים מסוימים.
על מנת למנוע זאת, נכון להתקין מסנן אבנית אשר ישמור על המערכת מפניה. את סנן האבנית יש להחליף אחת לשנה וזאת לטובת שמירה על האפקטיביות שלו.
הואיל וניקיון דודי השמש הוא פעולה מורכבת, אשר יכולה להיות כרוכה בעבודה בגובה, נכון יהיה לשכור את שירותיה של חברת ניקיון אשר תסייע בכך.
יש להבחין כי שירותי ניקיון לדודים לא מתבצעים על ידי כל חברות הניקיון, ויש לבחור חברת ניקיון בתים או חברת ניקיון משרדים המספקות שירותים אלו. 

השוו מחירים בתהליך התקנת דודי שמש 

כבכל עסקה, גם כאשר מדובר על התקנת דודים, נכון יהיה לבצע השוואת מחירים בין מספר ספקי שירותים על מנת למצוא את המחיר הטוב ביותר.
שימו לב כי כשאתם בוחרים מתקין לדוד השמש שלכם נכון יהיה לבחור באחד שהוא מתקין מורשה, בעל ניסיון והסמכה מתאימה. במקרים מסוימים, התקנה על ידי מי שאינו בעל רישיון מתאים, עלולה להוביל לפגיעה באחריות על המוצר. 

בטיחות מעל הכול

סוגיה נוספת אליה עליכם להידרש בעת התקנת דוד שמש היא שאלת הבטיחות. המערכת מורכבת מדוד שמש שבו מים חמים מאוד, אשר מועברים אל המקלחת והשירותים במהירות ובלחץ גבוה.
 כלומר, מובן כי המערכת עובדת תחת עומס משמעותי. עומס זה מחייב שמירה קפדנית על כללי הבטיחות, בפרט בשלב ההתקנה. לכן, ודאו כי ישנם כל שסתומי הביטחון הדרושים, וכן מנגנון לניתוק מהיר של המערכת. בנוסף, ודאו כי המתקין מחליף את הצנרת הישנה בביתכם, ככל שיש כזו, ולא משתמש בתשתית קיימת ישנה.
אם לא תעשו כן, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם כשלים במערכת שלא לצורך.